keskiviikko 24. toukokuuta 2017

YSTÄVÄKIRJA

Useammassakin blogissa on viime aikoina ilmaantunut tällainen "aikuisten ystäväkirja" postaus. Koska olen lapsesta saakka ollut vannoutunut ystäväkirjojen rakastaja (saatoin kirjoittaa omaan ystäväkirjaani useita kertoja vuoden sisällä, mikäli kavereitten ystäväkirjoihin oli jo omat tiedot rustailtu) joten päätin ottaa osaa tähän ystäväkirjajuttuun myös täällä blogin puolella. Onhan ystäväkirja myös kiva tapa saada tietää uudesta ihmisestä vähän enemmän, joskaan kysymykset eivät  välttämättä suoranaisesti vaadikaan kovinkaan syvällistä vastaamista...

Anyways, tässäpä minun ystäväkirjani, olkaa hyvät!



Olen syntynyt: Tammikuussa pakkaspäivänä. Ehkä sen vuoksi rakastan talvea.

Kolme parasta piirrettä minussa: poikaystäväni sanoi tässä yksi päivä jotenkin tosi kauniisti, että minussa parasta on se miten välitän niin suurella intensiteetillä monista asioista. Joten sanotaan siis, että minussa parasta on se, kuinka välitän ja huolehdin ihmisistä, luonnosta, maailmasta... Minulla on myös aika vinkeä huumorintaju ja olen taitava jouten olemisessa ;)

Täydellinen puoliso: on hellä, kiltti, luotettava ja aina tukena kun tukea tarvitaan.

Inhoan: Epäoikeudenmukaisuutta ja ihmisiä, jotka vihaavat muita  ihmisiä ilman vihaan oikeuttavaa syytä.

Kolme asiaa, joita ilman et voi elää (perheenjäseniä ei saa mainita): Kirjat, musiikki ja liike. Siinäpä ne tärkeimmät perheeni (okei laskin perheenjäseniksi myös tärkeimmät ystäväni) lisäksi.

Lapsuutesi paras muisto: Yhtä parasta voi tuskin kovin moni nimetä. Yksi parhaita muistojani ovat kuitenkin ne lukuisat asuntoautolla tehdyt kesälomareissut, niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Olen saanut lapsesta saakka nähdä maailmaa, mikä on ollut aivan huippu juttu.

Takana on kauhea päivä, miten rentoudut: Pyydän kauniisti poikaystävää tekemään minulle spagettia ja jauhelihakastiketta minkä syömisen jälkeen kierin sohvalle ja katselen loppuillan hyviä ohjelmia tai vaihtoehtoisesti luen jotain herkullista kirjaa.

Jos sinun pitäisi syödä vain yhtä herkkua loppuelämäsi, mikä se olisi: Itseleivotut munkit. Ah ja nam.

Kuinka monessa paikassa/kodissa olet asunut: Kolmessa. Olen aina vihannut muuttoa, joten muutan vain pakon edessä.

Haaveita, joiden toivot toteutuvan lähitulevaisuudessa: vaellusreissu Skotlannin ylämaille ja kandin saaminen valmiiksi.




Suosikkeja:


Lomakohde: Oijoi näitä on niin monia, niin Suomessa kuin ulkomaillakin! Olen valehtelematta tykännyt kaikista paikoista, joissa olen elämäni aikana ehtinyt reissata. Suomen lappi on aivan uskomaton. Saksasta olen aina pitänyt valtavasti, samoin Kreikka, Unkari ja Hollanti ovat sydäntä lähellä. Tulevaisuuden haaveissa olisi ainakin Skotlanti ja Englanti, eikä joku aurinkolomakaan olisi hullumpi!

Ravintola: Hmm, en osaa nimetä yhtä suosikkiravintolaani, mutta yleisesti ottaen sanoisin ravintolassa pitäväni vähän hämyisästä tunnelmasta, rauhallisesta musiikista ja totta kai ruuan pitää olla herkullista. Mitään liian hienostelevaa ei meiningin tarvitse olla.

Juoma: Rasvaton maito ja vesi ne vaan jyrää kaikki muut.

Tv-sarja: Näitäkin on niin monta! Lapsesta asti seuraamani Selviytyjät on ihan ikisuosikki, samoin kuin Frendit. Viime aikoina katsomani Outlander on myös oivallinen, samoin kuin Shameless. Rikossarjoihin en taida edes mennä, koska niistäkin löytyisi ihan lukuisia huippuhyviä sarjoja!

Kirja: Lienee selvää, että minun on mahdotonta mainita yhtä suosikkikirjaa. Luen laidasta laitaan monenlaista kirjallisuutta, mutta erityisesti puree tiivistunnelmaiset seikkailu/fantasia/historialliset tarinat, joissa on myös aavistus romantiikkaa.

Sovellus: En pahemmin käytä mitään kännykkäsovelluksia. BookBeat on ollut jees samoin kuin Polarin urheilukellon kanssa käytettävä sovellus.



Vielä pari sekalaista: 


Paras tapa tuhlata 50e: Riippuu hetkestä. Hyvään ruokaan satsaaminen on harvoin huono valinta.

Viimeisin sisustusostoksesi: Pari kaunista postikorttia, jotka aion kehystää ja ripustaa työpistettäni koristamaan.

Salainen paheeni: Ei minulla varmaan ole mitään salaisia paheita. Paheita varmasti kylläkin, mutta en minä mitään taida salailla :D

Mottoni: Tyytyväisyys on viisasten kivi, joka muuttaa kullaksi kaiken mihin se koskettaa. Köyhälle se tuo rikkautta, rikas on köyhä ilman sitä.

2 kommenttia:

  1. tää onkin kiva postaus, mun on ehkä pakko kopioida tää omaan blogiin koska olin ihan samanlainen ystäväkirjan täyttäjä pienenä kuin sä! :D

    http://taruanuelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, hyvä että löytyy muitakin yhtä innokkaita ystäväkirjaan vastaajia! Onhan ne vaan ihan parhaita! ;D

      Poista