keskiviikko 21. helmikuuta 2018

RAVINTOLA URBAN

Syntymäpäivänäni halusin käydä ulkona syömässä, mutta kalliin kynttiläillallisen sijasta päädyttiinkin synttärilounaalle. Alunperin askelemme olivat hyvän matkaa tallaamassa kohti Hygge Bro ravintolaa, mutta sitten matkan varrella vastaan tulikin ravintola nimeltä Urban. Olin kuullut Urbanista paljon hyvää ja vaikken ollut siellä koskaan itse syönyt, se veti minua heti puoleensa. Niinpä päädyttiin keskelle ihanan kotoisaa ravintolaa kolmen ruokalajin lounaalle!

Tuntui heti astetta juhlavammalta kun lounas tarjoiltiin pöytiin, eikä sitä tarvinnut käydä hakemassa buffapöydästä. Palvelu oli ihanan aitoa, ei semmoista tekopirteää niin kuin monilla ravintolatyöntekijöillä. Hinnatkin olivat varsin huokeat: vaivaiset 11 euroa alku- ja pääruoasta sekä jälkkärikahveista. 


Tilattiin pääruoaksi minulle kasvisvaihtoehto, joka oli spagettia siitakesienikastikkeella, omenalla ja cashewpähkinöillä. Poikaystäväni puolestaan otti lohta kukkakaalicuscusilla. Niinhän siinä kävi, että molemmat annokset oli niin hyviä että närpittiin koko ajan toisiltamme maistiaisia :D Ja mainittakoon myös, että alkukeittokin oli aivan herrrrrrrkullista! Olen ehkä tässä viime vuosien aikana päässyt jotenkin enemmän näiden kaikkien sosekeittojen maailmaan, nehän on tosi hyviä kun vaan on osaava kokkailija takapiruna!

Kuten ilmeestä voi päätellä, ruoka oli ihanaa ja synttärilounas kokonaisuudessaan varsin onnistunut. Olen muuten monesti pohtinut sitä, että ruoka on minulle kyllä yksi elämän suurimmista nautinnoista. Olen varmaan niin kaukana kuin mahdollista sellaisesta ihmisestä, joka syö "polttoaineeksi". Eli toisin sanoen hän syö, jotta kroppa ja mieli toimii, mutta esim. ruoan maku on toissijaisempi juttu, vaikka toki plussaa jos ruoka on hyvää. Itse taas olen ihan mahdoton kulinaristi ja ruoasta nauttija. En syö mitään, mikä ei mielestäni ole oikeasti hyvää. Tykkään kokeilla uusia makuja ja ruokia, mutta jos joku kokeilu ei maistu, en sitä toista kertaa tilaa. Homma toimii myös toisinpäin: jos jokin ruoka on hyvää ja tuottaa minulle nautintoa, syön sitä vaikka se ei esimerkiksi olisi terveellisimmästä päästä.

Minä myös rakastan ruoalla, niin kuin mummuni ja äitini. Mielestäni hyvän ruoan valmistaminen ja tarjoaminen läheisille ihmisille on mitä suurin rakkauden osoitus. Ruokaa valmistetaan suurella sydämellä ja se syödään yhtä suurella nautinnolla, koska se on yksi parhaista jutuista tässä maailmassa. Sen takia haluan myös olla tarkka ruokavalinnoistani ja hyödyntää mahdollisimman hyviä ja tuoreita raaka-aineita. Enkä myöskään koskaan laita syömäkelpoista ruokaa roskiin, koska arvostan ruokaa liian paljon haaskatakseni sitä.

Ruoka on minulle tärkeää. Se tekee minut onnelliseksi. Mikä teidän suhde ruokaan on? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti