torstai 27. huhtikuuta 2017

MATKAKUUME

Minulla on aivan hillitön matkakuume.

Okei myönnettäköön, että minulla on lähes aina hillitön matkakuume. Erona kuitenkin normaaliin matkusteluintohurmokseen nyt on aika, jolloin voin antaa itselleni vapaasti luvan etsiä matkoja ja suunnitella uutta reissua, koska tiedän, että minulla on siihen mahdollisuus!

Tulevan kesän kesälomat ovat varmistuneet ja onnistuttiin poikaystäväni kanssa saamaan samanaikaista lomaa jopa kaksi viikkoa. Olen niin niin onnellinen tästä, koska se tarkoittaa, että voimme lähteä helposti vaikkapa viikon mittaiselle lomareissulle - minne, se on vielä auki.

Toki matkavaihtoehtoja rajaamassa on muutamia tekijöitä. Koska olemme varsin kustannustietoisia matkalaisia, yritämme toki löytää mahdollisimman edullisia tapoja matkustaa ja yöpyä. Tätä hankaloittaa jonkin verran se, että meillä on vain ne rajatut kaksi viikkoa kesäkuun alussa, jolloin matkustaminen on mahdollista. Lippuja ei siis oikein voi ostaa tarjousten perässä juoksemalla, kun tarjoushinnat monesti sijoittuvat tämän kaksiviikkoisemme ulkopuolelle. Koska tavoitteenamme on myös selvitä etenkin matkoista edullisesti, ei viikon mittainen Karibian loma oikein tule kyseeseen.

Tällä hetkellä minua eniten innostava matkakohde olisi ehdottomasti Skotlanti. Haluaisin päästä vaeltelemaan nummille ja näkemään edes pari Skotlannin linnoista. Skotlanti innostukseni on saanut vielä tänä keväänä uutta puhtia, kun olen katsonut Outlander -sarjaa, joten tuntuu että minun olisi aivan pakkopakkopakko päästä käymään Skotlannissa! ;D


Valitettavasti lennot Skotlantiin maksavat varsin paljon, ja viikko tuntuu aika lyhyeltä ajalta, mikäli haluaisi oikeasti kierrellä ympäri Skotlantia. Voikin olla, että säästän tämän unelmieni lomakohteen ensikesälle. Ehkä silloin saisin aikaiseksi hankkia vaikka interrail kortin ja pääsisin pitemmäksi aikaa Skotlantia kiertämään! Tämä toki vaatisi hyvän mittaisen loman...

Matkoja on ihanaa suunnitella, toteutuvatpa ne sitten kuukauden, vuoden tai kymmenen vuoden päästä. Minulla on lukuisia matkakohteita, joissa haluaisin päästä elämäni aikana vierailemaan. Ehkäpä seuraavan kerran matkoista puhuttaessa listaan paikat, joissa erityisen paljon haluaisin päästä käymään. Skotlanti olisi varmasti tämän hetken listaykkönen ;)

Millaisia matkasuunnitelmia tai toiveita teillä on tulevaisuudelle?

KUVA: PINTEREST





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti