tiistai 20. joulukuuta 2016

Minun joulukuuni



Joulukuu on ollut toimintaa täynnä.

Olen tehnyt töitä ja koulutöitä. 

Olen lukenut tieteellistä tekstiä aivan riittämiin, kaunokirjallisuutta liian vähän.

Autolla hurruuteltuja kilometrejä on kertynyt useampia satoja.

Liukkaat ovat olleet tiet, mutta luonto niin kaunis niin kaunis.

Adventit ovat viilettäneet ohi vauhdilla, nyt ovat takana jo kaikki neljä.

Olen ollut kiireinen, mutta myös onnellinen.

Olen tavannut sukulaisia, juhlinut 80-vuotista.

Syönyt mahani äärimmilleen useammin kuin kerran, eikä vielä ole edes aatto.

Joulutorttuja ja pipareita olen leiponut, hymyillyt paljon niistä nauttiessani.

Jouluradio on ollut kuuntelussa hyvin paljon.

Ja vastapainoksi toki vähän punkkia ja rokkiakin.

Olen viettänyt aikaa läheisteni kanssa, rakastanut jokaista lämmintä, yhdessä vietettyä hetkeä.

Olen kertonut ystävilleni välittäväni, muistanut joulukortilla, soitolla tai vierailulla. 

Olen ostanut ja valmistanut lahjoja rakkaudella, miettinyt ja punninnut tarkkaan.

Olen ollut läsnä.

En ehkä internetissä tai sosiaalisessa mediassa,

mutta siinä oikeassa elämässä.

Ja vain sillähän on oikeasti merkitystä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti